Dupa mai bine de un an am avut deosebita placere de a merge cu metroul…din nou. Da am ajuns pieton si asta m-a obligat sa apelez la taxiul subteran. Nimic nu s-a schimbat de acum un an, aceeasi oameni, aceleasi locuri, nimic diferit. M-am urcat in metrou si am luat un loc incercand sa-mi dau seama ce schimbari s-au produs dar totul era la fel. Aceeasi paznici batrani (50-60 ani) care isi castiga munca stand, probabil ca altceva nici nu vor mai gasi la varsta asta poate doar sa fure caci si furatul este un job in ziua de azi. In fata mea a luat loc o fata, bine imbracata dar mare mi-a fost surprinderea cand a scos din geanta o…carte! Si atunci mi-am adus aminte de subiectul pe care l-am mai scris cu cititul la metrou. Langa ea s-a asezat o femeie cam pe la 55 de ani, normala insa cum mereu te inseli dupa aparente am privit mainile ei unde spre mirarea mea am observat ca avea pe fiecare deget cate un inel (mare) de aur deci in total 10 inele pe 10 degete iar in urechi….pfff urechile erau pline tot de aur cu toate ca nu era tziganca. Mereu am avut o boala pe cei care stau si se holbeaza la tine cu orele si iata ca nu am scapat, la prima mea plimbare cu metroul o domnisoara sau doamna nu stiu exact avea vreo 28-29 de ani m-a tintit cu privirea….vreo 5 minute. M-am abtinut sa nu ma duc sa-i inchid ochii dar data viitoare nu stiu daca ma mai pot abtine. Si cum probabil stiti la statia Piata Victoriei au navalit cetatenii in metrou, pe toate usile, ingramadeala, se impingeau pana la urma au intrat bineinteles ca in acel moment au scos „armele” (cartile) si s-au pus pe treaba, in stanga, in dreapta, in fata si in tot metroul una din 3 persoane citea o carte!!! M-am gandit ca probabil de aia suntem un popor destept, pentru ca citim prea mult dar stiti ca ce e mult este si prost si mai si strica pe deasupra…. Pe la piata romana s-a urcat in metrou o fata cam de varsta cu mine impreuna cu mama ei (sa fiu politicos) si au inceput sa vorbeasca: „Haide mai mama ia uita-te, mi-a dat mesaj Mihai”, „Da mama, bv foarte bine, raspunde-i si tu”, „Da mamico ii raspund ca imi place cand imi da mesaje”[…] discutia a continuat dar m-am oprit aici, erau genul de persoane care se intelegeau foarteee bine, mama+fata, genul de oameni care-si povestesc ORICE, de la perechea de blugi care a primit-o cadou pana la noaptea in care si-a pierdut virginitatea bineinteles cu lux de amanunte ca altfel nu se poate, nu am nimic cu ele din contra chiar le dau o bila alba. Ajungand la Universitate am observat ca nici acum nu s-a schimbat mentalitatea celor care urca scarile….inghesuiala maxima, nu am inteles niciodata unde se grabesc toti oamenii aia care urca pe scara, te calca in picioare, te imbrancesc practic pentru numai 5 secunde in plus sau in minus. Mergand agale am iesit linistit la suprafata si m-am indreptat spre scarbici cu gandul ca mai toata saptamana voi merge printe cititorii subterani si ca voi fi privit cu insistenta de „ochii” insistenti cu toate ca nu ma mai dau cu gel de vreo 2 ani….la metrou

